Drive-in Bingo

2013-02-25
21:34:25

Ensemble c'est tout
- Frederic Botton
 
Har gått och nynnat denna låten hela dagen efter att jag lyssnade på den igår. Vacker!
 
Annars har jag mest latinska namn i huvudet, vaknade imorse med halv feberyra och rotade runt i minnet efter vad avenbok heter på latin. Tryckte i alla fall i mig ibumetin, kaffe och echinasea imorse, drog på mig stora och varma fjällrävenjackan och gick ut till bussen och åkte till genetiska trädgården där dagens "växtvandring" ägde rum. Kikade på hallon, sälg, slån, gråal, havtorn, fläder, tre typer av lindar, måbär, asp och några fler träd och buskar. Kallt om fötterna men annars ok, var -10grader så det var klart och solen stack fram efter ett tag.

Just nu är det denna som är lite trög att komma ihåg.
Cornus sanguinea - skogskornell
 
 



Kommentarer:
#1: Anna-Carin

Åhhh Kornell det gillar jag, har massor hemma på området. Eller ja massor och massor, det växer vid en gammal lekplats :) Fint i blomsterarrangemang. Långa raka grenar som sticker upp.

Duktig du är :)
Kommer du till oss i sommar och jobbar?

Ha det bra och var rädd om dig!!

2013-02-26 @ 12:26:30
#2: samuel

vafan hur många jackor haru egentligen?

2013-03-10 @ 11:29:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: