Drive-in Bingo

2012-10-14
16:35:27

Do What You Do

Flyger och flänger gör jag, Norge, Dalarna, Stockholm. Sitter just nu på väg hem över helgen. När jag var på väg till skolan i morse möttes jag av ett härligt väder. Höst med sol och frost.

Nu dröjer det inte länge tills vintern är här. Åh jag längtar. Måste bara komma fram till hur jag ska ta mig till skolan, cykla eller pulsa fram i snön. Hmm.

Tänkte ta tillfället på tåget i akt till att läsa och hittills har det gått någorlunda. Läst 20 tunga men intressanta sidor agrarhistoria (jordbrukshistoria). Detta ska ge oss förståelse för vikten av att veta platsers historia när det ska byggas nytt. Ex. med hänsyn till fornlämningar men också vad olika platser betytt för folk genom tiderna.

Ska göra ett arbete om någon valfri plats och ta fram historiska kartor för den ytan vi valt och kolla hur det sett ut där tidigare och så skriva en uppsatts om ämnet. Detta hör till vår nya kurs "Människan i landskapet".


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: