Drive-in Bingo

2011-08-24
15:42:38

The Lazy Song
- Bruno Mars


Nu har det hänt grejor.
Sist skrev jag om kaffe, idag skriver jag om lite allt möjligt.


Alla vägar leder till Rom

Appropå kaffe glömde jag sist att skriva om när jag och Emil åkte från Sicilien till Rom med buss. Vi hade enligt oss cyklat klart på sicilien och skulle försöka ta oss hem på något sätt, eftersom flygen slutat flyga för säsongen därifrån fick vi hitta på något annat sätt att komma hem. Vi kom på den briljanta idén att flyga från Rom så vi även kunde passa på att se den berömda staden. Eftersom vi cyklat förbi ett antal bussar med texten "Sicilia - Roma" på visste vi att möjligheten att ta sig till Rom inte var omöjlig. Bokade tillslut två bussbiljetter och hoppades och höll tummarna på att bussen skulle ta med sig cyklarna också... jovisst det lyckades och vi satte oss på bussen och tänkte att 15timmar inte är så farligt trots allt. 
15 timmar kan vara huuur länge som helst insåg vi. Trots att vi åkte på natten skulle bussen stoppa lite var stans, inte för att människor skulle på utan för "toastopp" som vi svenskar skulle säga. Vid varje stopp var det dock inte till toaletten folk skulle utan alla rusade ut ur bussen och rusade in på närmsta café och köpte en espresso.. likadant var det vid varje stopp, vid toan däremot - inte en själ.
Jo, tillslut kom vi fram till Rom men resan kändes oändlig.


Jag hade en dröm 

Häromnatten så drömde jag den vidrigaste drömmen någonsin. Eftersom jag vaknade yr och svettig (läckert) så kommer jag mycket väl ihåg hur den såg ut i minsta detalj. Ja, inte drömmen utan foten. Foten som jag drömde om. Håll i er nu.. Jag drömde om att det någonstans hade hänt en olycka och att jag på något sätt hamnat i en, tror det var ambulans. Medan jag satt där fick jag plötsligt en fot, inkl halv vad, skickad till mig av någon som sa "håll den här". Foten (och den halva vaden) var avkapad och den skulle jag sitta och hålla i. Hann studera fotens små tår och säga "men..... is? ska den inte ha is?" innan jag vaknade. Jäklans äckligt.



Haaaadeee...



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: