Drive-in Bingo

2013-06-19
23:07:00

I'm So Happy
- Salem
 
Idag hade vi sista dagen innan tentan och imorgon efter kl.12.00 har jag sommarlov!
Sommarlov...mums!
 
Vi har tryckt in sisådär +200 arter de senaste två veckorna.
Som tur är behöver vi bara kunna det svenska namnet för vi får lov att slå upp det vetenskapliga.
Måste tillägga att det hittills varit en rolig kurs, promenerat utomhus och lärt oss vilda arter
av blommor och gräs som finns i vår natur. Rätt mysigt. Utom den dagen då det
regnade konstant mellan 9-15 och vi var ute heeeela dagen, regnkläderna höll iaf till 13-14 tiden.
 
Nu ikväll har jag packat och packat och är inte riktigt klar med packningen än.
Blir till att kasta ihop det sista imorgon innan tåget tar mig hemåt.
Längtar förfärligt mycket hem, längesedan jag längtade så mycket som jag gör nu.
Har inte riktigt kunnat sova ordentligt på någon månad för jag tänker för mycket. Tänka, tänka, tänka.
 
En vecka kvar till den riktiga semestern, får försmaka lite på den i helgen.
Nästa fredag flyger jag från Kbh mot KL och Malaysia, där väntar en månad med sol och bad. 
 
 
Måste kika lite i min fina "Vår flora i färg" från 1977 och se om alla våra arter är med i den...
 
Nattis

Såg Linnea idag. :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: