Drive-in Bingo

2011-08-07
17:37:24

Out Of Reach
- Gabrielle


Kikar ut och blåsten ser ut att dra med sig ett eller annat träd snart. Kanske med rötter och allt ut på en liten dansresa över marken och vänern och landa någon helt annan stans.Det har ju hänt förut att en eller annan människa fått se ett flygande träd men det är nog inte vanlig i landet Sverige.
Vi är rätt skyddade här men klagar ändå alltid på att
. det regnar för mycket
. det är allt för torrt
. det är alldeles för varmt
. det är alldeles för kallt
. det blåser storm
. solen skiner i ögonen

Vi är ett folk som är rätt bra på att klaga på småsaker som gör vardagen till något man inte planerat. Bara för att regn inte är något man har tänkt in i picknickplanerna eller fotbollsmatchen. Kanske har vi det för bra ibland.

Nu svävade jag i alla fall iväg tillsammans med det lilla trädet tror jag för detta var inte alls det jag hade tänkt att skriva om. Inte alls faktiskt, jag hade bara tänkt skriva om att jag är väldigt nöjd med mitt liv. Började le stort häromdagen när jag sprang till bussen i hällregn och alldeles nyss drömde jag mig iväg med blåsten utanför.


Äggmacka.


Puss Sofia

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: