Drive-in Bingo

2010-07-22
11:43:29

Från Och Med Du

*Sofia funderar..

Familjen Pendlare

Under mina sommarveckor jobbar jag i Uddevalla och pendlar varje morgon.
Detta gjorde jag även förra sommaren.. En resa på ca. 45min hemifrån vänersborg med buss.
Då och då har jag tänkt på livet som pendlare.. de som pendlar varje arbetsdag.

Under en vecka så åker jag buss i 7,5 timmar..
Det blir ju i längden oerhört mycket tid som bara går åt till att sitta på en buss.
Tänkt då dom som har längre distans till jobbet.

När jag väntar på bussen i Vänersborg strömmar dom till hållplatsen.
Droppar in en och en.
Får en igenkännande blick och sen inget mer än tystnad.
Går på bussen, de flesta sätter sig alltid på samma sida, samma rad, samma plats.
Tryggt och skönt..
Många har någon bok eller musik i öronen.
Själv har jag hittat tjusningen av att virka mössor o liknande.
Jag är inne på min andra pendelmössa nu och oj vad man känner att tiden i bussen går fort!

Tänk om jag hade fortsatt med att pendla i ett år och i den tiden virkat varje dag, undra hur många
mössor och vantar jag tillslut hade samlat på mig.....


Puss Sofia


Kommentar:
#1: Srara

Så söt du är Sofia men faktiskt en rolig fundering du haft.

Ps bra låt också :) har du hört "dum av dig" av Daniels Adams Ray. Tydligen en polare till Linnros dessutom, enligt p3.

2010-07-22 @ 19:22:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: